Teamdc

Alla inlägg under juli 2011

Av Celina&Sabina - 31 juli 2011 23:06

Heej bloggen nu ska jag säga godnatt.I morgon blir det att rida på hoppvolten och ut med Campanja och dressyr och lite hopp med Annie ♥ Men nu ska jag säga godnatt!


Fotad av mig :) Copyright !


// Celina♥ 

Av Celina&Sabina - 31 juli 2011 21:15

Alla som håller på med ridning/gillar hästar MÅSTE göra detta!

Har du/har du haft en ..
Egen häst? Ja
FoderhästJa typ
Medryttarhäst?Ja
Sköthäst? Nej

Din häst/favorithäst 
Namn: Campanja♥
Färg: Mörkbrun
Ras: Arabiskt Fullblod ( POLSK)
Bästa bus: Sparka backut 
Ålder: 14
Bästa minne med: Allting♥ 
Sämsta minne med: INGET
Har du tävlat, och isåfall i vilken gren?: Ja, hoppning , dressyr och terräng.
Hur ser din grimma till hästen ut: Rödbrun
Hur ser sadeln ut? Svart och svart
Tränset? Svart och vitt
Hur stor är hästen? 1.54

Favorit
Ras? Arabhäst.
Färg på häst? Svart
Gångart? Galopp!
Ridskola? ingen
Häst/ponny? Campanja
Mocka/fylla höpåsar? Mocka
Stegra/bocka? Stegra
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält? Sommarfält.
Stor häst/ponny? Ponny
Hjälm med ventilation/hjälm utan? Med hjälm!
Ridskor/ridstövlar? Ridstövlar.
Hjälm/väst? Hjälm 
Sporrar/spö? Sporrar
Rida själv/rida i grupp? Själv såklart!
Hoppning/dressyr? Hoppning♥
Pessoa/hack? Hackamore!

Hur många … har du?
Ridbyxor: 6
Hjälmar: 3
Säkerhetsvästar: 1
Ridskor: 2 par
Ridstövlar:1.
Ridspön: 7
Sporrar: 1 par
Ridstrumpor: 8-10
Kavajer: 1.

Hur många har du/din häst?

Schabrak: 5

Sadel: 2
Träns: 2
Benskydd: 8
Grimmor: 3
Skor: 1 

Tävlingar!

Har du tävlat i hoppning? Ah.
Har du tävlat i dressyr?  Ah.
Har du tävlat i fälttävlan? Ja 
Har du tävlat i galopp? Nej
Har du tävlat i en annan gren? Ne. 
Har du ett par vita ridbyxor? ja.
Har du en tävlingskavaj? Ah.
Har du en tävlingsskjorta?typ.
Har du ett vitt schabrak? Ne.
Har du vita benlindor? JA.
Har du en blå/gulrosett? Ne. 
Har du en blå rosett? Ne.
Har du en gul rosett? Ne.
Har du en röd rosett? Ne.
Har du en grön rosett? Ne
Har du en vit rosett? 3
Har du en clear round rosett? Ah.
Har du en annan sorts rosett? a grönvit



kan du?
Knoppa?´Ja
Göra inbakad svansfläta? ja
Sadla? ja 
Tränsa? Haha ja 
Sätta på ett täcke? Arå
Kratsa hovarna? Japp
Rykta? Japp
Få en häst att gå i form? Ja
Hoppa en bana? Ja
Duscha en häst? Ja 

Har du?

Skrittat: Ja
Travat: Jao
Galopperat; Såklart.
Hoppat: Yesbox.
Fått en häst i form: Ah
Haft gymkhana? Japp
Lekar till häst: Ja
Galopperat barbacka över ett sommarfält: Ah.
Hoppat barbacka: Ja
Stått på en häst: Ne
Ramlat av: Ja haha
Suttit i damsadel: Japp
Travat i damsadel: Ja
Galopperat i damsadel: Nej 
Suttit bak och fram på en häst: Ja
Suttit på en stegrande häst: Ja
Suttit på en bockande häst: Ohja
Suttit på en skenande häst: Ja 
Ridit ut i grupp: Ja
Ridit ut själv: Ja typ 1000 gånger
Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit: A rådjur,hare,älg och vildsvin
Ridit kadrilj: Ja
Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst: Ja
Varit med på en kadriljuppvisning? Ja

Har du ridit en
Arab? Ja
Shettis? Aa.
Ardenner: Nej 
Connemara: Aa, tror det?
Korsning: Aa.
Svensk ridponny: Ah.
Gotlandsruss: Ja 
Falabella: Nej x) 
a-ponny? A.
b-ponny? Ja.
c-ponny? Ja
d-ponny? Ja
storhäst? Ja 


Äger du en/ett ..
Pälsglans: Ja 
Hovolja/hovfett: Ja
 
Torrschampo: Nej 
Hästschampo: Ja
Ryktsten: Ja.
Rotborste: Ja.
Ryktborste: Ja
Ryktskrapa: Ja
Hovkrats: Ja
Mankam: Ja
Svansborste: Ja
Massageborste: Ja

Av Celina&Sabina - 31 juli 2011 21:06

Heej bloggen nu har jag kommit hem från stallet :) Jag har haft det jättekul med Julia idag . Hon fick rida 1 timmes markarbete på Campanja och jag red typ 20 minuter .Campanja var skitfin och skitlugn idag.Travade bara ( lite smyggalopp) och körde markarbete i trav i en liten serie.Julia var jätteduktig och ska få göra om det kanske nästa söndag.Bommarna låg på 30-40 cm satt det var lite hopp också för Julia . Nästa gång ska hon få hoppa 45 hihi.Hon var avslappnad och gick lätt i form.

Hon reds i 1 timme och 30 minuter ungefär.I morgon ska jag kanske rida ut med Julia R och sova hos henne.Sedan ska jag rida en ponny som heter annie.Inte första gången då jag har ju ridit henne 5 g¨ånger innan satt aa.Men kameran hänkar satt Julia kanske kan fota lite när jag rider Annie satt ni får lite nya kort tills på Tisdag.

Jag ska även kanske fota Linda och Breki i morgon när hon ska tölta :D


  Min fina Annie Bannie Bus ♥


// Celina♥

Av Celina&Sabina - 31 juli 2011 10:41

Heej jag tänkte bara säga att på onsdag åker jag till grönan satt jag kommer inte blogga på hela dagen . Kanske 2 eller 3 inlägg innan vi åker . Jag ska dit med min kompis Julia, inte hon som ska med till panja i dag utan en annan tjej. Men hon som ska med idag ska gästblogga på onsdag satt ni har något att läsa om ! :D

Nu kommer jag skriva vilka saker vi ska göra / åka på onsdag ! :D


Frittfall

Insane

Lustiga huset

Tekopparna

Uppskjutet

Twister

Jet line

Kvasten

Flygande mattan

Blå tåget

Rock jet

Lilla frittfall

Pop-expressen

Kärlekstunneln


// Celina♥

Av Celina&Sabina - 31 juli 2011 10:27

Heej ! Jag har precis ätit frukost och håller på att chatta med min kompis Julia på facebook för hon ska med mig till Campanja idag ♥ Det blir lite cavaletti och dressyr idag för Campanja.Ingen galopp tror jag ..... Jag rider lite längre idag utan galopp satt hon får arbeta lite.Julia ska också få rida.Då ska jag ha lektion för henne när hon rider Campanja.Hon ska såklart också få testa att rida lite bommar :-)

Jag blir nog i stallet hela dagen satt inte så mycket uppdatering direkt.....

Men jag gör ett inlägg innan jag drar till stallet satt ni kan läsa något i alla fall.



 

Finaste tjejen ♥


// Celina♥   

Av Celina&Sabina - 30 juli 2011 23:18

Heej jag heter Celina och har startat denna blogg med namn Hoppryttare.Jag älskar att rida och hästar♥ Jag har en egen häst som heter Campanja . Hon är ett arabsikt fullblod på 14 år.Hon älskar allt och alla ! Vi har haft Campanja sedan sommaren 2008.Då var jag 9 år och hade ridit 3 år.Nu har jag ridit i 6 år men hållt på med hästar enda sen jag var 3-4 år gammal.Jag satsar stenhårt inom hoppning för att det är det bästa jag vet och jag vill komma enda till SM,NM och VM inm hoppning.Sedan vill jag tävla lite fälttävlan och dressyr.Campanja är mörkbrun :)


  Detta är min häst Campanja och jag mitt i ett dressyrpass :)

Hoppas att ni vill börja läsa min blogg :)


// Celina♥

Tidigare månad - Senare månad

Campanja♥

  Campanja är ett arabiskt fullblod på 14 år som älskar allt och alla.Hon är mörkbrun och är utbildad LB i dressyr . Celina äger Campanja dom har ej tävlat ennu men snart blir det massa tävlingar . Celina och Campanja satsar mest på hoppning :-)

Sök i bloggen

Senast skrivet

Vill du fråga oss?

3 besvarade frågor

Vilket är bäst?

Vilken hästras är bäst?
 Haflinger
 Islandshäst
 Fjording
 Arabiskt fullblod
 Connemara
 Shettis
 Korsningsponny
 Welsh

Kategorier

Arkiv

Vi som driver denna blogg

Heej vi är 2 små tjejer på 11 och 12 år.Sabina och Celina heter vi och har en varsin häst vid namnen Campanja och Danny Kaye.Denna blogg kommer handla om hästar och ridsport , Hejdå :)    

Danny Kaye♥

  

Danny Kaye är en guldbrun valack som har tävlat upp till medelsvår hoppning 1 meter . Sabina äger Danny ( Kezo) . Han kallas Kezo , Kezo är en okänd härstamming .


Ovido - Quiz & Flashcards